مقالات

رادیو اینترنت چیست؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با رادیو اینترنت و کاربردهای آن مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. رادیو اینترنت بی‌سیم یکی از تجهیزات شبکه است که به منظور پوشش‌دهی شبکه در فواصل طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رادیو اینترنت با ما همراه باشید.

فهرست:

در رابطه با رادیو وایرلس چه اطلاعاتی دارید؟

در برخی موارد نیاز است اطلاعاتی در مسافت‌های طولانی به اشتراک گذاشته شوند. رادیو وایرلس به عنوان یکی از پر‌کاربرد‌ترین تجهیزات شبکه شناخته شده است که قابلیت دریافت و ارسال داده‌ها را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر رادیو بی‌سیم  نقاط بیشتری را در یک شبکه پوشش می‌دهد و به نحوی از قدرت و توان بیشتری نسبت به آنتن‌ها برخوردار هستند.
ممکن است در ابتدا مکانیزم عملکرد رادیو بی‌سیم کمی ساده و پیش‌پا افتاده به نظر برسد این در حالی است که برای انجام فعالیت‌های صورت گرفته ملاک‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

 

 

  • رادیو وایرلس چه مشخصاتی دارند؟

 برای این‌ که یک رادیو بی‌سیم را شناسایی کنید می‌بایست با مشخصات اصلی آن آشنا باشید. در این‌جا برخی از مشخصاتی که به عنوان شناسه‌های اصلی رادیو وایرلس هستند، عنوان خواهند شد:

  • پردازنده، حافظه رم و حافظه فلش
  • لایسنس لول
  • عملکرد سیستم
  • استاندارد و مشخصات شبکه بی سیم
  • تامین توان (Passive PoE)

موارد عنوان شده جزء اصلی ترین مشخصات یک رادیو وایرلس هستند.

 

  • مهم ترین کاربرد رادیو بی‌سیم چه می‌باشد؟

پیش تر‌ها و قبل از ورود رادیو بی‌سیم به دنیای شبکه‌های اینترنتی ارسال دیتا با محدودیت‌هایی مواجه بود. به عبارت دیگر ارسال دیتا تا یک محدوده خاص امکان پذیر بود و مسافت‌ها محدوه خاصی را برای ارسال و دریافت مشخص کرده بودند.
رادیو بی‌سیم یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات شبکه می باشد که قابلت پوشش‌دهی تا مسافت‌های بی‌نهایت را برای ارسال دیتا فراهم می‌کند.

مهم‌ترین کاربر رادیو وایرلس را می‌توان انتقال و جابجایی داده‌ها، صوت و تصاویر بدون محدوده مکانی دانست، این امکانات به واسطه آنتن‌های بی‌سیم صورت می پذیرد. استفاده از رادیو بی‌سیم در سازمان‌ها و موسسات بزرگ کارایی بالایی دارد به علاوه در انتقال فایل‌ها در دوربین مدار بسته نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید